Gårdagen

Under gårdagen var det fullt upp. Hade vik på Stenhagenskolan, så jag åkte dit vid nio. In i en etta som lärarassistent och var där hela dagen, när skolan slutade var jag på fritids. Jag säger bara hjälp vad ouppfostrade barn det finns! Dom var otrevliga mot varandra, mot vuxna, mot lärare, mot alla!
Jag skulle aldrig  accepterar sånt beteende från mina barn. När man sa åt dom, blev dom helt galna, det märktes ju tydligt att det inte fanns nån i deras liv som satte gränser. Stackars barn säger jag bara.
Självklart var det inte bara pest, de var ju gulliga till och från barnen och de flesta var riktigt söta.

När jag väl slutade kastade jag mig på bussen och åkte till Sävja och Lisa. Skulle till stallet. Azlan (kaninen) skulle flytta hem till Erika några dagar, så vi packade in honom och hans grejer i bilen och åkte. Red Ponti på lektion. Det märks att hon har lite träningsvärk. Hon tar inte för sig lika mycket. Träning i helgen och sen ska hon få vila måndag. Hon ska få vila imorgon också, men det är bestämt sen länge. Flyttar iallafall ganska bra för skänkel nu, utan att bli arg. Så det är positivt.

På vägen hem stannade vi till på Max. Jag hade bara käkat morötter på hela dagen och Eva (Lisas mamma) hade bara käkat en varmkorm. Så vi beslutade att Max var en strålande ide. Och det var det. Riktigt gott faktiskt!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Mycket härligt :d

2009-09-03 @ 15:21:39
URL: http://decemberkung.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mail är: (publiceras ej)

Adressen till min blogg eller hemsida är:

Skriv några rader:

Trackback
RSS 2.0