Nu går det undan

Första advent redan. Tiden springer iväg och jag hinner inte riktigt med känns det som.

Fredagen spenderades i Globen Stockholm Horse Show. Roligt som vanligt och det blev en hel del inhandlat till hästen. Alltid roligt med det trevliga sällskapet också. Jennie och Annelies ritter på den mekaniska tjuren hörde nog till dagens höjdpunkter.

Mådde piss igår när jag vaknade, så det blev till att stanna hemma från Lagga, kanske lika bra ändå. Jag vet inte?
Piggnade till framår eftermiddagen och for till Ponti, kände igenom henne lite på banan och det kändes rätt ok. Lite stel och trist, men galoppen kändes fortfarande mycket mer ridbar, så det var roligt. Det känns som hela omläggningen av träning och mat var helt rätt. Och imorgon är det Sofieträning kl. 8 i Nåntuna. Tur att jag och Jennie är morgonpigga.

Har handlat de flesta julklapparna nu också faktiskt. Det känns riktigt bra måste jag säga. Det är lite smågrejer kvar, men i det stora hela är jag klar och det är inte ens december än. Hoppas alla blir nöjda bara.

Dagen har spenderats i köket och jag har bakat lussebullar. Hur mycket lussebullar som helst skulle jag nog vilja påstå. Körde på både vanliga "lussekatter" och ett experiment med mandelmassa i. Jag tror på mandelmassabullarna, men jag behöver nog ha i mer mandelmassa. Hur många gånger kan man säga mandelmassa utan att det låter konstigt?
Mamma, pappa och Stefan kom på lite adventsfika sen och efter det har det mest varit lugnt.

Nu är det nog dags för sängen, så jag kan vara på topp på träningen imorgon!

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mail är: (publiceras ej)

Adressen till min blogg eller hemsida är:

Skriv några rader:

Trackback
RSS 2.0