Det är så mörkt ut

Det är så mörkt ute nu. Även om klockan är 10.39 och det borde vara något ljus, så känns det bara instängt. Mörkt är kanske fel förresten. Dystert tror jag är bättre. Världen ser ledsen ut. Inte så konstigt om man tänker efter. Den har blivit dränkt i flera veckor, sen försökte man frysa ner den, men ångrade sig och nu är det bara blött igen. Jag skulle också bli ledsen.
Jag längtar faktiskt efter kylan och snön nu. Vad som helst är bättre än det här geggiga ledsna. Allt var så vackert förra veckan när det var kallt, det gnistrade och glimmade. Det kändes mysigt och levande igen. Och det viktigaste av allt, man såg solen. Något vi inte gjort på flera veckor. Jag hade nästan gett upp hoppet om att någonsin se den igen, men där var den som en gammal vän! Som det är nu känns allt bara dött ju. Jorden gör ju inget vidare jobb i PR-syfte.
Nej, nu vill vi ha snö, kyla och is!


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mail är: (publiceras ej)

Adressen till min blogg eller hemsida är:

Skriv några rader:

Trackback
RSS 2.0