Lördag kväll

Ja, lördag kväll och här sitter jag.
Det är helt och hållet självvalt, så jag klagar inte.
Det har varit en härlig dag i stallet. Hade mina lektioner, alla var jätteduktiga. De två första fick jobba med halter och igångsättningar från alla gångarter. Felix visade sig från sin sämsta sida idag och brallade av två elever. Jag som verkligen gjorde allt för att han skulle hålla sig på mattan. När Felix drog en repa på andra lektionen tyckte Cizen att han och skulle hänga på och så hamnade hans ryttare också på marken.
Visst är det synd om ryttarna, men det är så roligt att se att hästarna har roligt, speciellt Cizen som är lite äldre.
Min sista lektion för dagen gick hel smärtfritt och de fick ta en sväng i skogen och sen jobba med lite halter från trav.
Sen var det dags för mig att rida lite. Tog Ponti först och hon var riktigt grym! Hon är så stadig i formen nu och det är lätt att få henne att lossna i sidorna. Stora framsteg snabbt! Jobbade med skänkelvikningar och galoppfattningar från skritt med korta galoppsträckor. Till slut satt det riktigt bra och hon fattade för skänkeln i form.
Lite ledigt och sen tog jag Macho. Har efter lite velande har jag bestämt mig för att vi ska ut på några tävlingar i höst och ville känna igenom honom ordentligt inför träningen nästa vecka. Jobbade på med lite delar ur LA:1. Han var oväntat stadig och hade en annan power i sig än i våras. Det verkar riktigt lovande inför tävlingarna.

Så allt som allt var det en otroligt lyckad dag. Imorgon är det dags för lektioner igen, hjälpa den handikappade tjejen, hjälpa Annelie innan hoppträningen och ha tävlinsmöte. Mycket att göra.




Macho


Ponti

 


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mail är: (publiceras ej)

Adressen till min blogg eller hemsida är:

Skriv några rader:

Trackback
RSS 2.0