Dubbel bedövning

Idag var det dags för besök hos tandläkaren. Hade lite problem med att minnas när jag skulle dit, så jag ringde igår och fick boka om min tid. Hade iallafall tandsten och ett hål. Tandstenen är det aggressiv hantering som gäller på. Så hon jag var hos spruta, pilla, gnosa och grejsa, så jag fick bort allt. Sen fick jag en lektion i tandpetarhantering eftersom jag tydligen inte ska använda tandtråd.
Hålet ordnades också idag. Fick en tid några timmar senare. Var lite öm i munnen så jag tänkte att jag skulle köra på bedövning har aldrig gjort det förut, men tänkte det skulle vara bättre. Fick dosen, men kände ingenting, så jag fick en dos till. Och jäklar vad det bedövade, hela vänstersidan av ansiktet var bedövat upp till tinningen. Lustig känsla. Hålet blev iallafall lagat, men jag kan inte påstå att jag tycke bedövningen hjälpte så mycket just då. Hade nog behövt låta det verkar längre.
Var med mamma till mormor sen och hon verkar må bra. Eller, så bra hon kan under omstäningheterna. Birgit var där också och hjälp vad tanten kan snacka! Man får ju inte in ett ord. Mormor var iallafall glad att se mig, så det var kul att åka dit. Även om det aldrig kommer bli som förut.

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mail är: (publiceras ej)

Adressen till min blogg eller hemsida är:

Skriv några rader:

Trackback
RSS 2.0