Är ganska säker på....

... att jag har världens finaste häst!
Red lektion idag igen, den riktiga lektionen som jag faktiskt ska rida på. Och vad kan jag säga? Ponti var bara hur bäst som helst! Det är ju så himla mycket i grunden som fattas, men idag har vi sprungit på tygeln mest hela tiden, gjort kanonbra galoppfattningar och gjort grymma bakdelsvändningar, skänkelvikningar och slutor. Bakdelsvändningarna var verkligen hennes grej, här kan vi snacka om att sätta under sig. Nu behövs bara lite mer eftergift i de rörelserna. Vi behöver lite mer sug i steget också, men vad kan man förvänta sig efter bara några dagar?

I övrigt har dagen varit extremt händelselös. Var äntligen till läkaren, det är en allergisk reaktion och jag har fått Antihistamin som jag ska ta tills utslagen försvunnit. Det var ett evigt flängande fram och tillbaka till läkaren. När man går till närakuten får man inte träffa läkaren direkt, utan det är trams med sköterskor och tidsbokningar fram och tillbaka.
Fikade med bror på ett av Linnecaféerna och hjälp va dyrt det var! 55 spänn för en liten mockaruta och 33 cl cola. Inte okej!
Åkte bussen med Erika ut till Gunsta, där hämtade Mia oss och körde oss till stallet. Knallade hem till Erika, Sofia hade lagat mat. Eller lagat och lagat, hon hade kokat ris och vi fick värma nån kycklinggrej. Gott var det iallafall! Tack Sofia!

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mail är: (publiceras ej)

Adressen till min blogg eller hemsida är:

Skriv några rader:

Trackback
RSS 2.0